Świat marketingu rządzi się liczbami. Bez nich trudno o skuteczną analizę i właściwą strategię. W e-commerce niezwykle ważną rolę odgrywa współczynnik CTR. Czym jest i w jaki sposób wpływa na skuteczność kampanii reklamowych? Mamy dla Was garść informacji niezbędnych w prowadzeniu analityki Waszego sklepu.
CTR to w skrócie współczynnik klikalności wskazujący na to, czy dana kampania marketingowa cieszyła się zainteresowaniem użytkowników. W ujęciu technicznym pokazuje on procent liczby kliknięć w stosunku do liczby wyświetleń reklamy. Jak go wyliczyć? Wystarczy liczbę kliknięć podzielić przez liczbę wyświetleń i pomnożyć razy sto procent.
Dobry CTR, czyli jaki?
CTR pokazuje jak bardzo nasza kampania cieszyła się efektywnością i czy spotkała się z zainteresowaniem grupy docelowej. Mówiąc dokładnie wskaźnik ten informuje nas o tym, czy nasza oferta była wystarczająco atrakcyjna dla osób, do których chcieliśmy dotrzeć z reklamą. Nie ma optymalnej wysokość CTR, która byłaby satysfakcjonująca. Dla każdej branży widełki będą inne. Różnice wynikają też z kanału komunikacji oraz sposobu komponowania reklam. CTR e-mail marketingu będzie zupełnie inny niż na przykład reklam Ads, czy reklam Facebook Ads.
Jak zwiększać CTR?
Jedno pozostaje stałe, to znaczy każdy sklep internetowy nieustannie chce i dąży do tego, żeby CTR był wyższy. Bo zwykle rosnący współczynnik CTR oznacza też więcej konwersji. Jak to robić? Przede wszystkim powinniśmy upewnić się, czy mamy właściwie określony target. Nie uzyskamy dużej liczby kliknięć, jeśli nasze kampanie nie będą kierowane do odpowiednich osób. Ponadto kreacje powinny wyróżniać się dużym stopniem kreatywności ,dzięki czemu będą rozbudzały zainteresowanie. Nie bez znaczenia pozostaje również przekonujące do kliknięcia potencjalnych klientów CTA, czyli wezwanie do działania (call to action). Warto sięgnąć również po możliwość wykonania testów AB, dzięki czemu uda nam się wybrać cieszącą się większą popularnością kreacją. Projekty nie muszą różnić się od siebie diametralnie czasem wystarczy drobna różnica kolorystyczna, która dla wywołania reakcji odbiorców ma duże znaczenie.
CTR to niezwykle istotny wskaźnik każdego biznesu e-commerce, dlatego warto optymalizować jego wysokość i nieustannie pracować nad większą skutecznością reklam online.