Wyobraźmy sobie sytuację, w której chcemy dokonać zakupu, jednak nie jesteśmy przekonani, co do słuszności naszego wyboru. Co robimy? Radzimy się znajomych i przyjaciół. Jednak jeśli ich wiedza w danym temacie jest niewystarczająca, ich rady nie będą dla nas przydatne. Wówczas się sięgamy po opinię z wyszukiwarki. I w tym momencie zaczyna się historia sukcesu marketingu szeptanego…
Opinie użytkowników mają ogromne znaczenie w budowaniu popularności danych produktów lub usług. Podświadomie lubimy korzystać ze sprawdzonych rozwiązań, dlatego wybory chętnie opieramy na doświadczeniach innych. Oddziaływanie opinii innych konsumentów na nasze decyzje zakupowe jest nieoceniony Statystycznie ponad 70% klientów swoje wybory opiera na rekomendacji innych osób.
Marketing, który służy klientowi
Istotą buzz marketingu jest subtelne narzucanie rozmówcom właściwych tematów konwersacji. Pozytywna opinia to skuteczna forma zastępująca klasyczną reklamę, która traci na popularności. Telewizja, radio, czy prasa za sprawą coraz bardziej rozbudowanego rynku reklamowego przestały mieć znaczenie opiniotwórcze. Dlatego współcześnie nie sugerujemy się typowymi przekazami komercyjnymi, a wolimy samodzielnie poszukać informacji na temat danej ofert w Internecie. Marketing szeptany to wyjście do klienta, wskazanie mu rozwiązań oraz rozwianie wątpliwości. Za sprawą tej formy komunikacji możemy szybko dostarczyć klientom odpowiedzi na pytania oraz kształtować jego opinie, a w efekcie wpływać na decyzje zakupowe.
Decyzja pod wpływem szeptanki
Współcześnie proces zakupy często poprzedzamy gruntownym reserachem sieci na temat danej marki produktu lub usługi. Klienci są coraz bardziej świadomi i coraz bardziej chłonni wiedzy na temat danej oferty. Dlatego marketing szeptany, jeśli jest prowadzony według wysokich standardów staje się skutecznym sposobem wzmocnienia sprzedaży i kreowania pozytywnego wizerunku marki.