Aplikacja TikTok jest stosunkowo nową platformą, która umożliwia młodym osobom nagrywanie krótkich kilkunastosekundowy filmików z ciekawym contentem. Jest ona wykorzystywana najczęściej przez bardzo młodych użytkowników, ale również i przedsiębiorstwa, które właśnie w taki sposób chcą do nich dotrzeć. To właśnie wtedy decydują się oni na promowanie swoich produktów i usług na tym portalu. Czym jest aplikacja TikTok i do czego ona dokładnie służy?
Co to jest aplikacja TikTok?
Aplikacja TikTok jest to stosunkowa nowa aplikacja, która pozwala swoim użytkownikom nagrywanie krótkich filmików, która oczywiście następnie można odpowiednio z edytować, ponieważ istnieją specjalnie przygotowane do tego celu narzędzia. Nagrane filmiki są najczęściej też wzbogacone o odpowiedni dźwięk, a następnie publikowane. Inni użytkownicy mogą takie filmy komentować, lajkować i udostępniać. Na tym serwisie można znaleźć bardzo różny content, szczególnie jest to rozrywka mimo tego treści merytoryczne także są tam obecne i można je znaleźć. Na TikToku obecne są również marki, które wykorzystują miejsce to do promowania swoich produktów i usług, szczególnie znajdziemy tam przedsiębiorstwa, które oferują produkty właśnie osobom młodym, ponieważ jest to idealne miejsce na pokazanie im swoich produktów.
Kim są użytkownicy TikToka?
Aplikacja TikTok jest najczęściej wykorzystywana przez bardzo młode osoby jak podają badania najliczniejszą grupą są osoby w wieku od 14 do 15 lat lub młodsze, ale także znaleźć tam można osiemnastolatków, a nawet 30 kilkulatków z serwisu tego korzystają też głównie kobiety. To właśnie dlatego na TikToku powinni reklamować się przedsiębiorcy, którzy oferują produkty i usługi właśnie do takiej grupy docelowej.
TikTok – zabawa dla nastolatków czy narzędzie marketingowe?
Tak jak to już zostało wyżej wspomniane z aplikacji tej w zdecydowanej większości korzystają nastolatkowie i młode osoby. Wiele przedsiębiorstw zastanawia się czy aplikacja ta będzie dobrym rozwiązaniem pod względem promocji swoich produktów lub usług. Jak się okazuje TikTok jest też świetnym narzędziem marketingowym. Reklama na tym portalu może powstawać bezpośrednio w telefonie albo może zostać dodana z niego. Reklamą zwykle są krótkie filmiki, które mogą zostać zmontowane bezpośrednio w aplikacji. Aplikacja TikTok daje wiele możliwości, jeżeli chodzi o promowanie swoich produktów przedsiębiorstwom. Mogą dopasowywać ją do swoich potrzeb i wymagań. Reklama może powstawać na wiele sposobów, wszystko zależy od grupy docelowej jaką posiada przedsiębiorstwo oraz w jakiej branży ono działa, jaka jest jego tematyka i tak dalej.
Dlaczego TikTok jest tak popularny?
Platforma ta w ostatnim czasie stała się naprawdę bardzo popularna, dlatego też pojawia się pytanie, gdzie tkwi fenomen tego portalu. Przede wszystkim serwis ten jest bardzo dobrym źródłem rozrywki dla wielu osób i pozwala on w szybki sposób poprawić komuś humor, po drugie jest to również sposób na zyskanie popularności. Pozwala, tak jak każdy serwis społecznościowy nawiązywać relacje z innymi użytkownikami. To w jaki sposób działa algorytm TikToka nie jest w stu procentach znany, na pewno bardzo mocno angażuje on użytkowników i właśnie promuje on takie treści, które angażują odbiorców najbardziej.
Kto może korzystać z TikToka?
Aplikacja TikTok nie jest przeznaczona dla każdego użytkownika, mogą z niego korzystać osoby, które ukończyły 13 lat. Co więcej posiada on też funkcje, z których nie mogą korzystać osoby poniżej określonego wieku. Niestety coraz więcej rodziców decyduje się na zakup telefonu bardzo małym dzieciom i nie zdają sobie oni sprawy z tego, że w Internecie jest wiele zagrożeń, które właśnie na takie młode osóbki czyhają. Warto więc uświadamiać swoje dzieci, że nie wszystkie treści są dla nich odpowiednie i dokładnie nadzorować co dziecko ogląda.
Aplikacja TikTok to bardzo ciekawe rozwiązanie, które zyskuje dużą popularność i poza źródłem rozrywki jest to też bardzo dobre miejsce na promocję. To właśnie dlatego tak wiele firm decyduje się korzystać właśnie z tej formy docierania do swoich potencjalnych odbiorców. Rozwiązanie to jest bardzo skuteczne i pozwala zmniejszyć dystans między klientem a marką.