Szukanie pracy czy rozwijanie własnego biznesu, to proces zwykle trudny i długotrwały. Dlatego też przedsiębiorcy bądź osoby fizyczne, szukają sposobów na to, by takie działania sobie ułatwić i sprawić, że pozyskiwanie nowych klientów bądź pracodawców będzie zdecydowanie bardziej przyjemne. Jednym z takich rozwiązań będzie profil na LinkedIn. Portal ten, jest rozwiązaniem wspomnianych wyżej problemów. Za jego pośrednictwem można znaleźć pracę, pracownika bądź osobę do współpracy. Można też rozwijać swój biznes i pozyskiwać nowych kontrahentów. LinkedIn jest miejscem, gdzie liczą się kontakty biznesowo – zawodowe, a rozwój kariery staje się dużo prostszy. Co to jest LinkedIn? Jak można go wykorzystać?
Co to jest LinkedIn?
LinkedIn jest portalem społecznościowym, który powstał w roku 2003 i od tego czasu pozyskuje nowych użytkowników. Na samym początku jego celem było ułatwienie rekrutacji, które polegało na łączeniu przedsiębiorstw z potencjalnymi pracownikami. Obecnie ma on zdecydowanie więcej zastosowań. Przede wszystkim można budować tutaj swoją markę osobistą, pozyskiwać nowe kontakty zawodowo – biznesowe, a także zwiększać rozpoznawalność swojego przedsiębiorstwa w danej branży.
Portal ten daje wiele innych i możliwości, można zakładać tam konto osobiste oraz firmowe, a także możliwe jest kupienie konta premium, które będzie umożliwiało wykorzystanie dodatkowych funkcji. To co odróżnia LinkedIn od innych portali społecznościowych, to na pewno to, że znajdują się tam specjaliści z różnych branż, do których kierować można przekaz, jednak ważne, by był on profesjonalny, a jego wydźwięk powinien być biznesowo zawodowy.
LinkedIn – czy warto prowadzić tam swój profil?
LinkedIn jest na pewno miejscem, w którym z roku na rok pojawia się coraz większa liczba użytkowników, jak podają również źródła co kilka minut, jedna osoba znajduje tam pracę, to właśnie tam użytkownicy są bardzo mocno nastawieni na rozwijanie swojej kariery oraz poszerzenie swoich kontaktów zawodowo – biznesowych. Tam też przedsiębiorcy decydują się na budowanie wizerunku przedsiębiorstwa. Oczywiście osoby, które obecnie aktywnie szukają pracy, powinny posiadać profil na LinkedIn. Znaleźć można na portalu tym wiele ofert, które wystawiane są przez pracodawców. Pracodawcy szukają pracowników, którzy będą profesjonalni i rzetelni. Profil w tym medium społecznościowym, powinien być odpowiednio dopracowany.
Jego założenie zwykle zajmuje więcej czasu niż na innych portalach, ponieważ trzeba tutaj uzupełnić kilka informacji na temat życia zawodowego. Na profilu powinno więc znaleźć się: doświadczenie zawodowe, licencje, różne certyfikaty i nagrody, kursy i oczywiście wykształcenie. Profil można edytować i dodawać nowe pozycje.
LinkedIn to coś innego niż Instagram
LinkedIn zdecydowanie różni się od innych portali takich jak na przykład Instagram. Skoro jest on portalem służącym do pozyskania pracy, to osoba, która posiada tam profil powinna zwrócić uwagę na to jaki wizerunek prezentuje właśnie w tym medium społecznościowym. Nie bez znaczenia będzie tutaj zdjęcie profilowe czy zdjęcie w tle. Zdjęcie profilowe, powinno być wykadrowane do linii ramion, ponieważ wtedy twarz będzie najbardziej widoczna dla odbiorców. Zdjęcie w tle natomiast powinno nawiązywać do zainteresowań i obecnego celu osoby. W informacjach, można umieścić opis siebie. W tym miejscu portal daje do dyspozycji aż 2000 znaków, które użytkownik może wykorzystać, by pokazać się w jak najlepszym świetle. Warto pamiętać, że profil na takim portalu powinien już na pierwszy rzut oka wyglądać profesjonalnie.
Do czego można wykorzystać social media?
Media społecznościowe mogą zostać wykorzystane na wiele sposobów. Biznesy najczęściej wykorzystują je, by budować swój wizerunek w sieci oraz nawiązywać kontakt z potencjalnymi i obecnymi klientami. Social media to także świetne miejsce do poznawania swojego klienta, to właśnie tam pokazują oni swoje zainteresowania, a także problemy z jakimi obecnie się borykają. Poznanie tych problemów i zainteresowań to duża szansa dla firm, na stworzenie takich produktów, które będą idealnie wpasowane w potrzeby i wymagania odbiorców. W mediach społecznościowych można też znaleźć opinie na swój temat, z których należy wyciągać wnioski i wprowadzać ewentualne zmiany.