Jednym z coraz częściej stosowanych w ostatnim czasie zabiegów marketingowych jest prowadzenie bloga firmowego. Jednak, aby działanie to okazało się skuteczne, warto zlecić tę czynność osobie z doświadczeniem w tworzeniu tego typu treści.
Blog firmowy częścią strategii marketingu treści
Aby zrozumieć w czym tkwi siła bloga firmowego, warto zastanowić się dlaczego content marketing staje się coraz bardziej popularny. To w jego ramy wpisuje się bowiem prowadzenie blogów. Marketing treści (takim mianem określany jest content marketing) oznacza plan działania marketingowego, polegający na tworzeniu wartościowej zawartości strony. Sprzyja ona pobudzaniu zainteresowania marką oraz budowaniu trwałych relacji z klientami, a także zwiększaniu rozpoznawalności firmy i kreowaniu jej wizerunku jako eksperta w danej branży.
Kluczowym elementem content marketingu jest natomiast wysokiej jakości copywriting. Trzeba bowiem wiedzieć, że prowadzenie bloga firmowego powinno opierać się nie tylko na lekkim piórze, ale i na znajomości zasad tworzenia tekstów marketingowych. Nie można też zapominać, że znacząco różni się ono od prowadzenia bloga prywatnego. Poza wartością merytoryczną posty firmowe powinny też trafiać w oczekiwania odbiorców, a ich treść powinna być przyjazna dla wyszukiwarek.
Na czym polega prowadzenie bloga firmowego i komu powierzyć to zadanie
Szeroka grupa konsumentów opiera swoje decyzje zakupowe na informacjach znalezionych w sieci. Dlatego prowadzenie bloga firmowego stanowi doskonały sposób na zaprezentowanie szerszej grupie odbiorców wartości, jakimi kieruje się dana marka. Stanie się on nie tylko źródłem informacji o niej, ale i sposobem na przekonanie klientów do nabycia określonych produktów i usług w inny sposób niż tradycyjne działania reklamowe. Jednocześnie prowadzenie bloga firmowego pomaga zwiększyć potencjał SEO strony.
Blogowe wpisy są bardzo dobrze indeksowane przez wyszukiwarki, szczególnie jeżeli są one we właściwy sposób promowane na stronie głównej. Ponadto prowadzenie bloga firmowego sprzyja pozyskiwaniu nowych linków do strony. Jeżeli treści okażą się dla użytkowników ciekawe i wartościowe, będą się nimi chętnie dzielili, na przykład na swoich własnych blogach lub w mediach społecznościowych.
Nasuwa się zatem pytanie, komu powierzyć prowadzenie bloga firmowego, aby stał się on jednym ze źródeł sukcesu firmy. Warto w tym przypadku zdać się na doświadczonych specjalistach, którzy pomogą w stworzeniu strategii dopasowanej do potrzeb firmy, a jednocześnie będą w stanie stworzyć merytoryczne i wartościowe treści. Teksty muszą być również poprawne językowo, ponieważ stają się w pewnym sensie wizytówką marki. Dobry copywriter łączy więc w sobie cechy speca od marketingu i kreatywnego mistrza słowa. Powierzając prowadzenie bloga firmowego osobie z odpowiednim doświadczeniem, zwiększamy szanse na odniesienie sukcesu.