Jak usunąć negatywne komentarze w Internecie?

Na swój pozytywny wizerunek pracujemy latami. Jedna negatywna opinia może starannie opracowany wizerunek zniszczyć w kilka chwil. Istnieje jedna zasada:”Zadowolony klient powie o firmie trzem znajomym, niezadowolony powie dziesięciu”. Warto więc czuwać, ponieważ przy profilu każdej firmy zawsze pojawią się negatywne komentarze.

Negatywne komentarze

ChannelAdvisor przeprowadził badanie. Jego wyniki są dość proste i są w stanie nam bardzo dużo powiedzieć. Mianowicie 92% konsumentów czyta opinie w Internecie. Aż 75% Internautów ufa informacjom znalezionym w Internecie. Jakby tego było mało, to 40% badanych twierdzi, że komentarze znalezione w sieci wpłynęły na podjęte przez nich decyzje zakupowe.

Liczby mówią same za siebie. Nie można więc odpuszczać negatywnych komentarzy, nawet jeżeli wiemy, że są one nieprawdziwe. My to wiemy, ale czy potencjalna grupa naszych odbiorców zdaje sobie z tego sprawę? Nie. Należy działać.

Przy czym każda firma musi zadać sobie w pierwszej kolejności pytanie odnośnie zasadności negatywnego komentarza. Może jednak ktoś ma rację? Może faktycznie jakość nasze produktu lub usług jest zła? Wszystko musi być poparte odpowiednimi argumentami. Czasem lepiej przyznać się do błędu niż udawać, że sprawa nas kompletnie nie dotyczy.

negatywne komenatrze

Jakie wpisy można usunąć?

Zanim przejdziemy do usuwania negatywnych komentarzy, warto dowiedzieć się jakie opinie, informacje z sieci można usunąć. Zalicza się do nich:

  • hejt,
  • złe informacje odnoszące się do naszej firmy zamieszczane przez konkurencyjne firmy,
  • pomówienia odnoszące się do samej firmy, jak również do produktów lub usług,
  • informacje poufne przedsiębiorstwa,
  • negatywne, bezpodstawne opinie naruszające dobre imię pracodawcy na serwisach pracy,
  • treści, które doprowadzają do ujawnienia danych osobowych (RODO),
  • negatywne opinie odnoszące się do osób sławnych, gwiazd, polityków, itd.

Jak usunąć negatywne komentarze w Internecie?

Nigdy nie można tego robić samodzielnie. Są dwa powody. Pierwszy: brak czasu. Zamiast siedzieć i monitorować media w poszukiwaniu takich komentarzy, lepiej przeznaczyć go na opracowanie nowej strategii kampanii reklamowej lub kontakty z potencjalnymi klientami. Dwa: brak wiedzy. Lepiej skorzystać z pomocy agencji, które swoje działania opierają na literze prawa i wiedzą co mają robić. Bez wiedzy, zamiast sobie pomóc – możemy sobie tylko i wyłącznie zaszkodzić.

negatywne opinie

Jak usunąć komentarz? Wszystko zależy od tego, gdzie dany komentarz, treść została umieszczona. Z serwisów społecznościowych, pod naszymi postami możemy samodzielnie usuwać takie wpisy. Facebook, Instagram, itp. posiadają możliwość edycji komentarzy oraz ich usuwania. Jeżeli opinia z kolei nie jest umieszczona na naszym profilu, pod naszym postem można jedynie skontaktować się z osobą, która go umieściła z prośbą o jego usunięcie lub też porozumieć się z profilem, gdzie taka opinia została wyrażona.

Problem pojawia się w przypadku innych witryn, gdzie za usunięcie komentarza odpowiedzialni są administratorzy danej strony. W takim wypadku pozostaje nam wysłać do nich prośbę, która będzie w odpowiedni sposób uargumentowana. Jak? Przepisami prawa, znajomością regulaminu strony. Nie znamy ich? I znowu powracamy do agencji, które zatrudniają osoby odpowiedzialne m.in. za naruszenie dóbr osobistych, itd.

Usuwanie negatywnych komentarzy to proces długofalowy. Dlatego warto współpracować w tej kwestii ze specjalistami, którzy są w stanie zareagować nawet w ciągu 48h na krzywdzące wpisy, jednocześnie pracując od razu nad poprawą naszego wizerunku.

Click to rate this post!
[Total: 2 Average: 5]

One thought on “Jak usunąć negatywne komentarze w Internecie?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *