Jak gładko przenieść sprzedaż z off-line do on-line?

Marketing i sprzedaż w coraz większym stopniu odbywa się w sieci. Apple wypuścił jesienią 2020 nowy iPad po raz pierwszy z premierą tylko on-line. Tak samo zrobiło Nike z nową kolekcją. Jak przygotować się na nową rzeczywistość, zanim będzie za późno?

 

Wezwania do budowania sklepu on-line długo można było ignorować. Dziś, gdy ruch w galeriach handlowych znacznie zmalał, a niektóre branże objęte są ograniczeniami, przenosiny do sieci to już konieczność.

Pomyśl o plusach i przedstaw to swoim klientom od dobrej strony. Kupując on-line, mogą dostać rzeczy do domu, zastanowić się, a Ty masz czas wszystko ładnie zapakować, jeszcze dodatkowo poprawiając ich satysfakcję z zakupów.

Poniżej wspominamy o kilku ważnych kwestiach, o których musisz pomyśleć.

Przenieś swój marketing on-line

Wraz ze zmianą miejsca, w którym robi się zakupy, zmienia się też miejsce, w którym klient styka się z reklamą. Jako wymowny przykład wystarczy chyba wspomnieć, że w 2020 roku Ikea zrezygnowała ze swojego kultowego papierowego katalogu. Coraz więcej osób zakupy robi w sieci, więc był już zbędny. Przydatna stała się za to aplikacja i cyfrowy katalog Ikea.

Pamiętaj – gdy przenosisz się do sieci, zadbaj, by materiały marketingowe robiły takie samo, lub jeszcze większe wrażenie, niż wcześniej. Klienci powinni nadal móc znaleźć wszystkie informacje o cenach i rodzajach produktów, tylko że w sieci.

Najpierw strategia, potem działanie

Warto najpierw zorientować się w tym, jakie zwyczaje mają Twoi klienci w sieci. Czy raczej siedzą na Twitterze i czytają branżowe magazyny, czy bardziej interesują ich ładne zdjęcia na Instagramie? Na tej podstawie planuj swoją strategię w sieci, zamiast powielać to, co robią „wszyscy”.

Duże firmy, które w środowisku cyfrowym działają od dawna, często na przestrzeni lat próbowały wszystkiego. Ty masz nad nimi przewagę – na podstawie sytuacji konkurencji już wiesz, co się sprawdza, a co nie i możesz od razu przejść do najskuteczniejszych działań. Nie wiesz, od czego zacząć? Chętnie pomożemy w prowadzeniu skutecznego marketingu dla sklepu on-line.

Obsługa klienta w sklepie on-line

Być może Twój zespół na żywo to fantastyczni ludzie, za którymi klienci szaleją. W sieci jednak nikt o tym nie wie! Zdawkowe maile, brak komunikacji o losie zamówienia, nieodpisywanie w mediach społecznościowych – to wszystko potencjalnie może zmniejszyć Twoją sprzedaż. Jeśli masz cudownych ludzi, to pokaż to na stronie czy w mediach społecznościowych, by dać klientom zobaczyć, jak jest w firmie na co dzień. Uczul swój zespół na jakość komunikacji on-line.

Sprzedaż w sieci = własna strona?

Najczęściej podjęcie decyzji o sprzedaży w sieci spowalnia wizja żmudnego otwierania własnego sklepu. Coraz więcej marek „żyje” jednak wyłącznie ze sprzedaży poprzez Instagram, Facebook, a nawet Snapchat. Prosty sklep możesz uruchomić sam za pośrednictwem platform takich, jak Shoplo lub Shopify. Jeśli myślisz o czymś poważniejszym, skorzystaj z usług agencji, która zdejmie z Ciebie ciężar odpowiedzialności.

Click to rate this post!
[Total: 2 Average: 5]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *