Do czego można wykorzystać social media?

Do tego, że media społecznościowe mają ogromną siłę, nie trzeba już nikogo przekonywać. Powiedzenie mówiące, że jeśli nie ma Cię w internecie, to znaczy, że nie istniejesz w ogóle nie jest takie bezpodstawne. Sieć i media społecznościowe to miejsce, gdzie można skutecznie budować wizerunek firmy, promować swoją markę czy budować relację z obecnymi i potencjalnymi klientami. Internauci coraz częściej wykorzystują właśnie ten kanał do kontaktu z firmami i poszukiwania opinii odnośnie do produktów czy usług. Tak naprawdę kluczowym pytaniem nie jest już to czy w ogóle, ale jak wykorzystać social media w biznesie.

Dlaczego warto postawić na social media?

Za pośrednictwem mediów społecznościowych firmy mogą dotrzeć do niezwykle szerokiego grona użytkowników. Co więcej, może być to dokładnie wyselekcjonowana grupa, która będzie pokrywała się z grupą docelową dla danego produktu czy usługi. Social media oferują szerokie możliwości targetowania i to jest ich ogromna zaleta. Komunikaty reklamowe mogą być kierowane bezpośrednio do skonkretyzowanych grup odbiorców, wybieranych na podstawie kategorii takich jak wiek, płeć, miejsce zamieszkania, zainteresowania czy zawód. Dzięki temu firma nie musi tracić zasobów na komunikację z dużą grupą odbiorców, z których tylko ograniczona liczba będzie tak naprawdę należeć do grupy docelowej, jak ma to miejsce w przypadku tradycyjnych mediów.

Media społecznościowe w biznesie – jak je skutecznie wykorzystać?

Firmy wykorzystują media społecznościowe głównie do tego, aby budować świadomość swojej marki i docierać do potencjalnych klientów. Jednak możliwości, są tak naprawdę nieograniczone i warto wykorzystać potencjał social mediów w maksymalnym stopniu.

1. Do kontaktu z klientem

Etyka biznesu mówi o tym, że odpowiedź na zapytanie klienta powinna dotrzeć do niego w ciągu 24 godzin. Jednak wszyscy wiemy, że w praktyce nie wygląda to już tak dobrze. Mało, która firma stosuje się do tych wytycznych. Tutaj z pomocą przychodzą właśnie media społecznościowe, które w znacznym stopniu umożliwiają przyśpieszenie kontaktu z klientem. Dodatkowo można wykorzystać takie urządzenia jak autoresponder, który od razu poinformuje użytkownika o wstępnym czasie oczekiwania na wiadomość.

2. Budowanie pozytywnych relacji z klientem i angażowanie użytkowników

W tej kwestii każda firma ma pole do popisu. Można angażować ludzi poprzez zadawanie pytań i zachęcanie ich do dzielenia się opiniami, ale także organizując konkursy, co dodatkowo wzmocni zainteresowanie klienta firmą. Warto pamiętać, że użytkownicy lubią dzielić się swoimi przeżyciami, dlatego można to wykorzystać i poprosić ich o podzielenie się ich doświadczeniami w danym temacie.

3. Tworzenie wizerunku eksperta w danej dziedzinie

Taki obraz firmy zachęca klientów do skorzystania z jej usług. Wiedzą, że dana marka jest godna zaufania i profesjonalna w danej dziedzinie. W tworzeniu tego wizerunku pomóc może publikowanie specjalistycznych treści, artykułów i regularne odpowiadanie na pytania i wątpliwości użytkowników.

4. Rekrutacja specjalistów

Coraz więcej firm decyduje się na szukanie pracowników za pośrednictwem social mediów. Jest to rozsądne podejście, szczególnie jeśli weźmiemy pod uwagę, jak wielkimi zasięgami się one charakteryzują. Aktualnie na Facebooku można znaleźć wiele stworzonych właśnie w tym celu grup, które często zrzeszają specjalistów w danej dziedzinie. Co więcej, wchodząc na profil kandydata, można uzyskać wiele informacji, które będą przydatne w procesie rekrutacji. Aktualnie wiele firm decyduje się na kontrolę profili pracowników w social mediach, aby uniknąć niekorzystnego wpływu publikowanych przez nich treści na wizerunek firmy.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *