Content marketing sprawił, że wyraźna granica pomiędzy działaniami stricte marketingowymi, a inicjatywami PR przestała istnieć. Firmy coraz lepiej rozumieją, że dobre treści to przepis na zwiększenia efektywności działań z obu tych dziedzin. Dobry content pozwala na zazębianie się PR i marketingu, zwielokrotniając skuteczność kampanii. Zastanawiacie się właściwie, dlaczego warto inwestować w działania wizerunkowe w Internecie? Mamy dla Was kilka podpowiedzi!
Zamień użytkownika w klienta
Dobry PR przede wszystkim buduje świadomość produktu i marki. A przecież nawet najbardziej zaangażowany użytkownik, nie zostanie Waszym klientem, dopóki nie pozna Waszej oferty, a przede wszystkim po prostu nie dowie się o jej istnieniu. Działania PR są, więc niezbędnym elementem strategii marketingowej na etapie wprowadzania na rynek nowego produktu i rebrandingu oraz wszelkich dedykowanych Waszej ofercie akcji promocyjnych.
Rozbudzaj zainteresowanie
Skuteczny PR to nie tylko pisanie notatek prasowych i rozsyłanie ich do dziennikarzy, ale kreowanie potrzeb i interesujący storytelling. Angażujący emocje content skupi uwagę odbiorców oraz wpłynie a ich percepcję finalnie przemieniając anonimowych użytkowników w Waszych lojalnych klientów. Budowanie relacji to ważny element strategii rozwoju firmy.
Sprzężone działania – przepis na sukces
Synergia PR z innymi działaniami z zakresu marketingu może spektakularnie wpływać na sprzedaż. Jednym z ciekawych rozwiązań wykorzystania działań wizerunkowych w internecie jest współpraca z ambasadorami marek. Kreowanie potrzeb przez znanych blogerów, czy aktywnych w mediach społecznościowych celebrytów bywa skutecznym sposobem na generowanie wzrostów sprzedaży.
Wyszukiwarka prawdę Ci powie
Powinniśmy pamiętać, że obecnie Internet jest podstawowym źródłem informacji o produktach, usługach i firmach, który dostarcza użytkownikom wiedzę na temat produktów, usług i marek w procesie podejmowania decyzji zakupowych. O tym, co użytkownicy znajdą na temat Twojej oferty w wynikach wyszukiwania zależy właśnie od marketingu wizerunkowego prowadzonego w sieci.
W dobie Covida-19 dużo branż przeniosło handel do Internetu. Ludzie się już do tego przyzwyczaili i prędko się to nie zmieni. Warto inwestować w marketing internetowy.