Dlaczego content marketing staje się coraz bardziej popularny?

Czasy kiedy posty na kanałach w social media były tylko pusta rozrywką, a reklama bazowała na prostym, chwytliwym przekazie dawno minęły. Obecnie liczą się prawdziwe, długotrwałe relacje z grupą odbiorców, mówienie o rzeczach ważnych i przekazywanie informacji użytecznych. To za nimi stoi content marketing. Dlaczego stał się aż tak popularnym narzędziem do zarabiania i zjednywania sobie ludzi?

Czym wyróżnia się content marketing?

Content znaczy treść, ale content marketing to nie tylko produkowanie jakichkolwiek treści czy pisanie pojedynczych postów w social media. Content w tym wypadku musi być użyteczny, informatywny,  pokazywany odbiorcy nie tylko jednorazowo. Musi dawać im ciekawe, często poradnikowe lub nawet powiązane z palącymi sprawami społecznymi treści, z których dowiedzą się czegoś interesującego.

W czasach nadmiaru treści w mediach społecznościowych, nie chcemy już oglądać jedynie rzeczy zabawnych. Pewnie nie wniosą nic do naszej wiedzy, rozwoju czy poglądów. Chcemy za to contentu użytecznego. Chcemy nawiązać więzi społeczne z ludźmi o podobnych zainteresowaniach, dyskutować z nimi i edukować siebie nawzajem.

Content marketing to nie krótka wpadająca w ucho czy oko reklama. To praca na dłużej, to wartość, która nie spienięży nam biznesu jednym postem, ale która doda marce wartości w oczach odbiorców.

Więc z grupą odbiorców i ich osobowość.

Content marketing popularny jest ze względu na tworzenie więzi, społeczności. W obecnych czasach izolacji i zwiększenia czasu spędzonego przed komputerem na rzecz zmniejszenia prawdziwych relacji społecznych to bardzo wartościowe. Grupa odbiorców, czyli ludzie o podobnych zainteresowaniach lub charakterze to społeczność, która potrzebuje informacji na dany temat. Te informacje powiązane są z oczywiście z biznesem czy influencerem, ktory tworzy daną treść. Nie koniecznie sprzedaż sama w sobie jest tym, do czego dąży marka. Jest nim stworzenie właśnie tej grupy docelowej, pokazanie swojej ludzkiej twarzy, dostarczenie im przydatnych i wartościowych informacji. Buduje to relację i przywiązuje ich do danego autora.

Nie tylko zainteresowania grupy odbiorców brane sę pod uwagę przy tworzeniu content marketingu. Jedna z metod content marketingu analizuje osobowość odbiorcy na podstawie rzeczy, które lubi czy jej komentarzy. Dla osoby bardziej wrażliwej, neurotycznej lepsze będą treści związane z wywołaniem pewnym emocji. Dla osoby analitycznej lepsze będą tabele i porównania w formie bardziej surowego poradnika.

Jakie treści zawiera content marketing?

Content marketing dzieje się głównie w mediach społecznościowych. To tam ludzie dyskutują, a treści pokazywane przez twórców stają się coraz bardziej edukacyjne lub przepełnione emocjami na palące tematy. Są to posty z ciekawymi grafikami, wpisy angażujące ludzi do burzliwej dyskusji, poradniki w formie ebooków, webinaria, stories, tutoriale, wywiady, porady ekspertów czy blogi branżowe.

O marketingu wirusowym i inbound marketing.

Content marketing opiera się na inbound marketing, gdzie potencjalni klienci i odbiorcy sami znajdują daną markę, a nie gdzie marka znajduje klienta. Dzieje się tak za sprawą marketintgu wirusowego. Nakłania on odbiorców do samodzielnego rozpowszechniania informacji na jej temat, szerowania czyli puszczania dalej treści przez nią publikowanych, tym samym zwiększając jej zasięgi odbiorców. Nie dzieje się to jednak tak po prosu, nie wystarczy napisać jakiegokolwiek postu i poprosić o udostępnianie. Ludzi robią to bo chcą, bo treść zainteresowała ich na tyle, że chcieli pokazać ją innym, bo uznali ją za wartościową. Buduje to praktycznie za darmo zasięgi, widoczność marki w Google, zwiększa jej wartość i wzrost zaufania.

Content marketing zyskał na popularności w ostatnich latach. Ludzie nie chcą już pustych treści, chcą sprawdzonych, ciekawych i wartościowych informacji, które będą mogli przekazywać dalej. Liczą się więzi z marką, tworzenie grup społecznych, dyskusje i edukacja. Tu content marketing w tworzeniu dobrego wizerunku marki jest niezastąpiony.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *