Prowadząc stronę internetową, jej nieodłącznym elementem będą grafiki, które są urozmaiceniem treści pisanej. Dzięki nim można przedstawić produkt i zachęcić klienta do jego zakupu. Jak wiadomo obecnie obraz jest elementem przyswajanym lepiej i szybciej niż tekst i właśnie dlatego grafika nie może zostać pominięta. Jednak by dawała ona zamierzone efekty niezbędna jest wielkość grafiki na stronie, jakość, waga, kolorystyka, a nawet odpowiedni dobór do tematu. Jaka wielkość grafiki na stronie będzie odpowiednia i jak przygotować grafikę na stronę www?
Gdzie znaleźć ciekawe grafiki na stronę internetową?
Sposobów na znalezienie odpowiednich grafik jest sporo. Najlepszym z nich będzie wykonanie ich samemu, można mieć wówczas pewność, że nie będą one powtarzalne, nie zostanie wykryte żadne naruszenie praw autorskich. Jednak, jeśli nie ma takich możliwości na wykonanie ich samodzielnie można skorzystać z zasobów jakie posiada Internet. Jednym z takich miejsc w sieci jest stock jest tam zbiór zdjęć, które można pobrać. Innym miejscem jest shutterstock gdzie można kupić różne grafiki w różnych rozmiarach. W Internecie można znaleźć też grafiki, które udostępniane są za darmo, z tym, że trzeba pamiętać, iż grafiki, które dostępne są do pobrania za darmo będą mniej atrakcyjne niż te płatne.
Czy wielkość grafiki na stronie ma znaczenie?
Wielkość grafiki na stronie ma duże znaczenie, jeśli grafika będzie zbyt duża, strona internetowa może przestać funkcjonować tak jak powinna. Może dojść do sytuacji, gdzie nie będzie ona działała szybko, a to doprowadzi do zmniejszenia jej pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania. By temu zapobiec należy odpowiednio zmniejszyć zdjęcie i dopasować je do strony. Zwykle jednak pod wpływem takich zabiegów zdjęcie może stracić swoją jakość. Jednak, żeby temu zapobiec warto skorzystać z kompresorów online dzięki którym można mocno zmniejszyć obraz i jednocześnie zachować jego jakość.
Co jeszcze warto wziąć pod uwagę publikując grafiki na stronie www?
To, że wielkość grafiki na stronie jest już wiadome, jednak co jeszcze może zaburzyć funkcjonowanie strony internetowej?
- Rozdzielczość – kolejnym elementem, który musi zostać wzięty pod uwagę w momencie wrzucania grafiki jest rozdzielczość, która także powinna zostać odpowiednio zoptymalizowana. Najlepiej do tego celu kierować się wymiarami jakimi grafika jest wyświetlana w przeglądarce. Należy to zrobić, by grafika nie musiała być skalowana i by można ją było wygenerować w rozmiarze natywnym.
- Format – najbardziej popularnym formatem jest format .jpg, ale też .png. trzeba tutaj odpowiednio dobrać jeden z nich. Rozszerzenie .jpg jest stosowany do plików z grafiką rastrową. Natomiast .png ma bezstratną kompresję i obsługuje on przezroczystość.
Wszystkie te elementy trzeba dobrze przeanalizować, by nie dopuścić do sytuacji, gdzie wielkość grafiki na stronie czy jej format wpłynął na funkcjonowanie witryny i jej wyświetlanie w wyszukiwarce Google.
Komu zlecić prowadzenia bloga firmowego?
Prowadzenie bloga firmowego przynosi firmie wiele korzyści, by jednak tak się stało musi on być prowadzony w odpowiedni sposób. Wiele firm, które zastanawiają się nad rozpoczęciem prowadzenia bloga, zadaje sobie pytanie komu to zlecić. Najlepiej robić to samemu, wówczas można mieć kontrole nad każdym wpisem i tematem jaki jest tam poruszany, jednak co w sytuacji, gdy nie ma się na to czasu lub pisanie tekstów nie należy do najłatwiejszych zadań dla danej osoby. Jedną z opcji do wyboru są copywriterzy, którzy zajmują się zawodowo tworzeniem treści i mają w tym duże doświadczeniem innym rozwiązaniem będzie skorzystanie z usług agencji marketingowej, która będzie w stanie przejąć w całości prowadzenie strony.
Pracownicy agencji to profesjonaliści, którzy będą w stanie opracować strategie działania i przygotować teksty. Teksty te będą zarówno merytoryczne jak i wartościowe, a co więcej będą miały zawarte w sobie zasady SEO. Dzięki nim pozycjonowanie strony znacznie się poprawi. To może natomiast przełożyć się na zwiększenie ruchu na stronie, a w konsekwencji na sprzedaż.