Co to jest remarketing?

Jeśli klient już raz odwiedził naszą witrynę internetową, ale nie ukończył zakupów, zostawił za sobą uchyloną furtkę. Tą uchyloną furtką wpuścił do siebie remarketing. Ten natomiast ma za zadanie przekonać go, żeby podjął decyzje zakupowe korzystne dla naszej marki
W procesie promocji bierze się pod uwagę różne scenariusze. Także ten, w którym klient dociera do sklepu internetowego, wrzuca towar do koszyka, ale nie kończy transakcji. Czy to oznacza, że raz na zawsze go straciliśmy? Niekoniecznie – w celu przekonania niezdecydowanych powstała bowiem strategia zwana remarketingiem.

Nakłonić niezdecydowanych

Jeśli do tej pory marketing internetowy niespecjalnie Cię interesował, ta nazwa może nie mówić Ci zbyt wiele. Dlatego spieszymy z wyjaśnieniem, ponieważ rzeczony remarketing to świetne uzupełnienie każdej kampanii, przeprowadzonej w sieci.
Według marketingowych definicji,  ale nie podjęli jeszcze decyzji zakupowych. Sprofilowane reklamy w ramach remarketingu wyświetlane są zarówno na urządzeniach mobilnych, jak i stacjonarnych. Także wówczas, kiedy potencjalny klient dokonuje wyszukań konkretnego produktu w wyszukiwarce.

Jak działa remarketing?

Tyle teoria, a teraz mała wizualizacja. Szukasz, dajmy na to, pralki, odwiedzasz różne strony, a później Google atakuje Cię reklamami pralek przez kolejnych kilka dni. Widujesz nawet reklamy odwiedzonego przez Ciebie sklepu na stronach konkurencji. Brzmi znajomo? Tak właśnie działa remarketing. To dzięki niemu, a więc dobrze ustawionym reklamom oraz plikom cookies, Google wie, czego szukamy. W związku z tym wyświetla nam odpowiednio otagowane (lub opikselowane, w zależności od miejsca wyświetlenia reklamy w sieci) treści reklamowe.
Cała operacja wymaga bowiem wstawienia na stronie reklamodawcy kawałka kodu (tagu, piksela). Dzięki temu odwiedzający witrynę z automatu dodawani są do listy remarketingowej za sprawą wspomnianych ciasteczek.

Rosnąca świadomość marki

Jeśli mielibyśmy nazwać tę strategię w prosty sposób, określilibyśmy go jako danie klientowi drugiej szansy. Remarketing ma na celu przyciągnięcie z powrotem klienta, który wprawdzie przyglądał się naszej ofercie, ale nie zdecydował na finalizację transakcji. Być może potrzebował więcej czasu na zastanowienie. Być może dokonywał jedynie rozeznania rynku. Tak czy inaczej, chcemy raz jeszcze przyciągnąć go do siebie, aby z przekonaniem zrobił zakupy u nas.
Ta strategia ma potężne umocowanie psychologiczne. Okazuje się, że internauta, który po raz kolejny trafia na naszą stronę, wykazuje większą chęć zakupu niż za pierwszym razem. Dzieje się tak przede wszystkim dlatego, że rośnie u niego świadomość marki. Już po raz kolejny spotyka się z Twoim brandem, a więc wygląda on dla niego znajomo, budzi zaufanie. Rozpoznawalność marki idzie w tym przypadku w parze ze wzrostem sprzedaży, stanowiąc niejako efekt uboczny działań remarketingowych.

Reklama tak, ale sprofilowana

Być może zastanawiasz się teraz, czy aby na pewno dobrym pomysłem na poprawę świadomości marki jest dołożenie użytkownikom Internetu reklam. Rzeczywiście, nie jest tajemnicą, że nadmiar reklam w sieci rodzi raczej frustrację niż chęć zakupu. Świadczą o tym choćby wyniki badań zachowań internautów (Interactive Advertising Bureau). Według nich 26% posiadaczy komputerów osobistych i 15% użytkowników urządzeń mobilnych zdecydowało się na zainstalowanie oprogramowania blokującego wyświetlanie reklam.
Z drugiej jednak strony, to w końcu Internet stanowi główne źródło informacji, dlatego warto pochylić się nad badaniami Hubspota. Wynika z nich, że prawie 80% internautów wolałoby nie blokować wszystkich reklam, ale mieć do dyspozycji program filtrujący materiały promocyjne. A zatem to nie do końca tak, że gardzimy reklamą. Wręcz przeciwnie – denerwuje nas raczej ta, która w żaden sposób nie przystaje do naszych potrzeb czy oczekiwań.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *