Co to jest podcast i jak go słuchać?

Ludzie szukają nowych sposobów na rozrywkę, kiedyś oglądali oni telewizję słuchali Radia, teraz mogą korzystać z Internetu i oglądać zamieszczane w nim filmy bądź seriale. W ostatnim czasie bardzo popularne stały się również podcasty. Podcast najczęściej jest publikacją głosową, która udostępniana jest w Internecie, w postaci regularnych odcinków. Bardzo często jest to rozmowa bądź opowieść na dany temat. Podcasty cieszą się dużą popularnością, często są nagrywane i słuchane przez odbiorców. Co to jest podcast i w jaki sposób można go słuchać?

jak słuchać podcast

Co to jest podcast?

Podcast jest to publikacja głosowa, która najczęściej jest rozmową dwóch lub większej ilości osób, którą następnie publikuje się w Internecie w postaci regularnych odcinków. Podcastem może być też dyskusja dwóch lub większej ilości osób, na którą pisze się specjalny scenariusz i według niego prowadzi rozmowę. Nie jest więc to takie spontaniczne działanie, wymaga ono jednak przygotowania, większej ilości osób. Podobnie jak serial rozpoczyna się on od czołówki i dopiero później poruszane są zaplanowane wcześniej tematy. Nierzadko zdarza się tak, że rozmowa porusza bardzo ciekawe wątki mimo tego, że wcześniej nie były one zaplanowane.

Oczywiście podcast może prowadzić również jedna osoba, a czasem podcastowi towarzyszy również wideo i wtedy mamy do czynienia z wideo podcastem. Jest to więc bardzo elastyczna forma, ma ona wiele rodzajów może być wykorzystywana w różny sposób. Gdzie natomiast można posłuchać podcastów?

Gdzie można posłuchać podcastów?

Podcasty są najczęściej publikowane w Internecie na różnych platformach, na które mogą być obsługiwane istnieje również możliwość pobrania podcastu i odsłuchanie go nawet wtedy, kiedy nie ma się dostępu do Internetu. Jak słuchać podcastów? Nic prostszego potrzebne są jedynie słuchawki, chociaż i to nie zawsze jest konieczne, a następnie odnalezienie nagrania, które nas interesuje i po prostu uruchomienie go. Jeżeli chodzi o to, gdzie szukać ciekawych materiałów, to będą one znajdowały się na takich aplikacjach jak: Breaker, Google Podcasts, iTunes, Spotify, YouTube, czasami też będą one publikowane na stronie internetowej twórcy, który tworzy takie treści.

Dlaczego podcasty zyskały tak dużą popularność?

Często pojawia się pytanie, dlaczego podcasty stały się tak popularne, może nie są one, aż tak często słuchane w Polsce jak na przykład w Ameryce. Za oceanem podcastów słucha około 50% Amerykanów, w Polsce natomiast jest to 30% internautów. Zaletami podcastów jest przede wszystkim to, że charakteryzuje się on różnorodnością treści, istnieją podcasty, które poruszają wątki biznesowe, rozrywkowe, kryminalne, zagadkowe i tak dalej.

Kolejnym dużym plusem jest możliwość odsłuchiwania podcastu bez względu na czas i miejsce, można to robić w domu, pracy w drodze, możliwości jest naprawdę bardzo dużo. Kolejną bardzo dużą zaletą, jest też to, że w trakcie słuchania podcastu można wykonywać inne pożyteczne rzeczy jak na przykład sprzątanie, gotowanie jazda samochodem czy inne. Jest to więc dobra alternatywa dla słuchania muzyki, z której często można wynieść wiele ciekawych informacji.

jak powstaje podcast

Do czego można wykorzystać social media?

Media społecznościowe stały się nieodzowną częścią życia praktycznie każdego człowieka. Dzięki nim można nawiązywać i utrzymywać relacje, w szybki sposób przekazywać ważne informacje, a także publikować i tym samym tworzyć swego rodzaju pamiętnik z ciekawych i szczęśliwych chwil. Są one też świetnym miejscem dla przedsiębiorstw do pozyskiwania nowych klientów, komunikowania się z nimi i nawiązywania relacji. To co charakteryzuje media społecznościowe i odróżnia je od mediów tradycyjnych to dwustronna komunikacja. Dzięki niej organizacje mogą otrzymywać feedback od swoich potencjalnych klientów, w którym często znajdują się bardzo cenne informacje, na temat opinii i odbioru działań podejmowanych przez przedsiębiorstwo.

Dzięki mediom społecznościowym można też zwiększać swoje zasięgi i stać się bardziej popularnym wśród grupy docelowej. Małe, lokalne biznesy również mogą wykorzystać social media do promocji swoich działalności i docierać z przekazem do lokalnych klientów. Media społecznościowe mają wiele zalet, dlatego tak chętnie są wykorzystywane przez firmy do prowadzenia działań promocyjnych.

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *