Co to jest marketing szeptany?

Coraz więcej firm poszukuje niestandardowych metod promowania swojej działalności i kreowania wizerunku. Stąd też wielu przedsiębiorców coraz częściej postanawia się dowiedzieć, co to jest marketing szeptany. O korzyściach z niego wynikających można bowiem usłyszeć coraz częściej.

Jak określić co to jest marketing szeptany?

Ciężko jest jednoznacznie wskazać, co to jest marketing szeptany. Wykorzystanie rozmów jako elementu działań marketingowych dostrzeżone zostało stosunkowo niedawno. Taka forma promocji uprawiana była przez człowieka już od zarania dziejów, jednak w terminologii marketingowej obecna jest dopiero od jakiegoś czasu. Zatem co to jest marketing szeptany? Najogólniej można określić nim działania nastawione na dotarcie z daną informacją marketingową do odbiorcy poprzez bezpośredni przekaz ustny, który ma przybierać bezpośrednią formę.

Na czym polega marketing szeptany

Marketing szeptany polega zatem na przekazywaniu informacji o danym produkcie oraz kształtowaniu zainteresowania nim w sposób nieformalny, z ust do ust, czyli tzw. pocztą pantoflową przez na przykład rodzinę lub krąg znajomych bądź inne osoby, które nie są na gruncie zawodowym powiązane z promowaną marką.

W czym tkwi siła marketingu szeptanego?

Siła marketingu szeptanego tkwi w tym, że coraz bardziej maleje poziom zaufania do tradycyjnym formom komunikatów marketingowych. Konsumenci chętniej polegają za to na opiniach innych użytkowników produktów. Aby lepiej zrozumieć, co to jest marketing szeptany, można przyrównać go do zabawy w głuchy telefon, której uczestnicy przekazują sobie pewną informację, budując w ten sposób pewną specyficzną sieć. Można więc uznać, że sedno takiej formy marketingu tkwi w budowaniu tzw. kapitału konwersacyjnego.

Jakie korzyści marketing szeptany może przynieść współczesnym markom

Zalety marketingu szeptanego

Najważniejszym zadaniem marketingu szeptanego jest wywołanie pozytywnych reakcji u aktualnych bądź potencjalnych klientów. Sprzyja on zatem wypowiedziom konsumentów, jak i zachęca do dzielenia się opiniami, a niekiedy nawet do zawiązywania się grup dyskusyjnych. Zastanawiając się bowiem, co to jest marketing szeptany, można uznać, że jest to dodawanie informacji takich jak komentarze, porady, porównania czy objaśnienie, sprawiających, że dana marka, produkt lub usługa, stają się lepiej widoczne dla potencjalnych nabywców usług lub produktów.

Opierając się na upowszechnianych tą drogą informacjach, klienci coraz częściej podejmują decyzje zakupowe, choć wielu z nich nie wie, co to jest marketing szeptany. Sprzyja on także budowaniu uznania dla marki wśród konsumentów, wzrostowi poziomu zaufania do niej, lepszemu zrozumieniu potrzeb klientów, a także zwiększeniu świadomości danej marki. Stąd też każda firma, która chce zwiększyć swoją sprzedać bądź ocieplić wizerunek powinna zgłębić wiedzę na temat tego, co to jest marketing szeptany, a następnie rozważyć wdrożenie odpowiednich działań w tym zakresie.

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *