Marketing szeptany wsparciem kampanii telewizyjnej

Media to jeden z najważniejszych elementów w naszym życiu. Niezależnie od tego ile mamy lat – codziennie korzystamy z mediów (internet, TV, prasa)  w poszukiwaniu informacji. Przy tej okazji natykamy się na różnego rodzaju kampanie marketingowe.

Kampania łączona

Wszystkie firmy – te działające na rynku lokalnym i te z rynku globalnego – powinny pomyśleć o kampanii łączonej. Warto swoje działania skierować zarówno na telewizję oraz do internetu, dzięki czemu z przekazem reklamowym uda nam się dotrzeć do większego grona potencjalnych klientów. W sieci bardzo dużą popularnością cieszy się marketing szeptany. W telewizji dostępne są spoty reklamowe. Czy jedno z drugim można powiązać? Oczywiście, że tak. Wystarczy tylko odpowiednio zastosowana kolejność działań a sprawimy, że wszyscy będą o nas mówić.

szeptanka

Buzz marketing

Nawet, jeżeli wydamy mniejsze pieniądze na telewizję, to koniecznie musimy zainwestować w internet. Jego siła jest tak mocna, że obecnie większość swoich sił trzeba skoncentrować w tym miejscu. W szczególności, jeżeli chodzi o marketing szeptany, który jest właściwie tanią formą marketingu. Pamiętajmy o jego odpowiednim zastosowaniu -etyka. Powinna myśleć o tym każda firma – zarówno ta, która dopiero wkracza na rynek, jak również te, które już mają ugruntowaną pozycję na rynku. Jedna negatywna opinia w sieci jest w stanie zniszczyć nasz wizerunek w kilka chwil.

Wprowadzając nowy produkty na rynek, planując nową kampanię reklamową skupmy się w pierwszej chwili na rozpowszechnieniu opinii o nim w sieci. Żaden spot reklamowy nie spowoduje, że nasi klienci pobiegną do sklepu na zakupy. Dopiero informacje jakie znajdą w sieci skłonią ich do ewentualnego dokonania zakupu. Sprawmy więc, że wpisy o naszej marce pojawią się w odpowiednich miejscach – fora tematyczne, treści blogowe, komentarze pod zdjęciami, itp. Jeżeli taką akcję przeprowadzimy dopiero po emisji reklamy w TV skuteczność kampani łączonej będzie bardzo niska. Musimy być widoczni w sieci przed reklamą. Klient będzie szukał informacji, opinii po obejrzeniu reklamy, a nie później. Nasz “ślad” w sieci w postaci WoMM musi już istnieć.

Rozmowy pomiędzy klientami

Wszystkie kampanie skłaniają do rozmów. Również te, które są przedstawiane w TV. W szczególności, jeżeli reklama jest unikalna, kontrastowa, zdecydowanie wyróżniająca się z tłumu. O takich rzeczach ludzie lubią dyskutować w sieci. Pamiętajmy więc, że muszą już wcześniej powstać wpisy, gdzie inne osoby będą mogły wypowiedzieć swoje zdanie – także te negatywne, jeżeli coś im się w reklamie nie spodoba.

Tylko niech nie będzie to jeden wpis na forum, tylko zdecydowanie większa ilość. Znajdźmy takie miejsca w sieci, gdzie “dużo się dzieje”. Pamiętajmy o naturalności, neutralności, pomocy, udzielaniu informacji. Wykluczmy nachalność. Stwórzmy historię swojej działalności w sieci, która będzie wyglądała na bardziej naturalną. Dzięki temu uda nam się skłonić klientów po obejrzeniu kampanii w TV do dalszego kontynuowania rozmowy. Tak prowadzone działania mogą sprawdzić, że jeszcze kilka tygodni po pierwszej emisji reklamy marketing w sieci odnośnie danych produktów będzie mógł być z powodzeniem kontynuowany.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *